lördag, april 29, 2006

Presentation av deltagare 1:


Namn: Mikael "von Oben" Sellin

Tidigare meriter: 3:a internationella solroskonventet, Aspen 1999, 1:a Sun flower festvial, Kapstaden 2002, Sakkunnig i svenska solrosakademien

Favoritfrö: Lord Nelson Uniflorus

Styrka: patenterad gödselteknik

Mikael om sig själv: Jag ser mig själv lite som underdog i tävlingen. Efter ett par tunga säsonger med bladröta och problem med återkommande skorv är jag dock åter på väg mot toppen och jag tror att det här kan bli mitt stora comeback-år. Jag har på senaste tiden jobbat en hel del med nya frötyper och även vidareutvecklat den inverterade gödslingstekniken vilket jag hoppas kommer att ge resultat. Men som sagt, i ett VM kan allt hända.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag har länge oroat mig över din frånvaro i tävlingssammanhang så det känns extra kul att se att du kommit igång på elitnivå igen efter krisen med murklorna. Jag håller på dig!

Anonym sa...

Tack för stödet, Anna.

Anonym sa...

Den där patenterade gödslingstekniken... har den med magsjuka att göra /El grande solroso

Anonym sa...

Säg mig.. vart köper man orm?

Anonym sa...

det rör sig nog mest om den berömda "brosk-snoken"

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»