söndag, maj 07, 2006

The Eagle has Landed/"Fröna e i Joren"/Lämna WO nu med lite heder kvar


Saa anlände de äntligen, mina direktimporterade solrosfrön fraan Tschernobyl! Vilket mottagande de fick sen! Perfekt väder, inte för varmt (24,1 C) och den väl avvägda balansen mellan UV straalning och luftfuktighet infann sig som paa beställning. Jag bestämde mig för den lite vaagade "two by nine" kulturen som visat sig bära frukt i mina senaste tävlingar och som i det närmsta utklassade paa Sicilien.

Jag vill passa paa och tacka "von Oben" för hans paatryckning om att saa snarast möjligast. Tack ska du ha, nu är det gjort men nu faar du ocksaa staa ditt kast och utstaa en sommar av förnedran!

Kuriosa trädgaadsmästae emellan: Trädet till vänster heter Björk, Ja tro det eller ej, men saa ser de ut om de faar tillräckligt med sol och värme!

3 kommentarer:

Anonym sa...

välkommen in i odlarelitens finrum

Anonym sa...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonym sa...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»